Vælg en bil til Motor Motor til din bil
Suppler dit søg
1
2
3

Motor
er tilgængelig til 166 bilmærker

Motor til PEUGEOT online butik PEUGEOT
Motor til CITROËN online butik CITROËN
Motor til OPEL erhverv til lav pris OPEL
Motor til AUDI erhverv til lav pris AUDI
Motor til MERCEDES-BENZ erhverv til lav pris MERCEDES-BENZ
Motor til SUZUKI erhverv til lav pris SUZUKI
Motor RENAULT delekatalog RENAULT
Motor VOLVO delekatalog VOLVO
Motor FIAT delekatalog FIAT
Motor HYUNDAI delekatalog HYUNDAI
MAZDA MAZDA
CHEVROLET CHEVROLET
HONDA HONDA
MITSUBISHI MITSUBISHI
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
SAAB SAAB
DACIA DACIA
PORSCHE PORSCHE
SMART SMART
LAND ROVER LAND ROVER
JEEP JEEP
SUBARU SUBARU
CHRYSLER CHRYSLER
MINI MINI
JAGUAR JAGUAR
IVECO IVECO
DAEWOO DAEWOO
TESLA TESLA
SSANGYONG SSANGYONG
ROVER ROVER
FORD USA FORD USA
LEXUS LEXUS
DODGE DODGE
MG MG
DAIHATSU DAIHATSU
LANCIA LANCIA
CADILLAC CADILLAC
FERRARI FERRARI
LADA LADA
TRIUMPH TRIUMPH
AUSTIN AUSTIN
TALBOT TALBOT
ABARTH ABARTH
MASERATI MASERATI
MORGAN MORGAN
LOTUS LOTUS
ISUZU ISUZU
DS DS
TRABANT TRABANT
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
PONTIAC PONTIAC
HUMMER HUMMER
LDV LDV
INFINITI INFINITI
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
NSU NSU
BENTLEY BENTLEY
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
LINCOLN LINCOLN
VAUXHALL VAUXHALL
PIAGGIO PIAGGIO
MAN MAN
ALPINA ALPINA
GMC GMC
ZASTAVA ZASTAVA
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
BUGATTI BUGATTI
BUICK BUICK
BEDFORD BEDFORD
AUTO UNION AUTO UNION
DAF DAF
BORGWARD BORGWARD
WARTBURG WARTBURG
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
ALPINE ALPINE
DAIMLER DAIMLER
MORRIS MORRIS
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
AIXAM AIXAM
CATERHAM CATERHAM
UAZ UAZ
PUCH PUCH
ACURA ACURA
GENESIS GENESIS
ARO ARO
BRABUS BRABUS
CHERY CHERY
INNOCENTI INNOCENTI
BARKAS BARKAS
EBRO EBRO
GAZ GAZ
MERCURY MERCURY
SANTANA SANTANA
STEYR STEYR
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
AC AC
ZUENDAPP ZUENDAPP
FSO FSO
PROTON PROTON
HOLDEN HOLDEN
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
GLAS GLAS
MOSKVICH MOSKVICH
MEGA MEGA
PLYMOUTH PLYMOUTH
TVR TVR
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
WESTFIELD WESTFIELD
MARUTI MARUTI
MAHINDRA MAHINDRA
BERTONE BERTONE
CARBODIES CARBODIES
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
LIGIER LIGIER
MCLAREN MCLAREN
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
SHELBY SHELBY
UMM UMM
WIESMANN WIESMANN
MAYBACH MAYBACH
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
SCION SCION
KTM KTM
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
FAW FAW
GREAT WALL GREAT WALL
CASALINI CASALINI
PININFARINA PININFARINA
LTI LTI
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
ARTEGA ARTEGA
DR DR
THINK THINK
RAM RAM
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
HAVAL HAVAL
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
PAGANI PAGANI
LLOYD LLOYD
MICROCAR MICROCAR
VICTORY VICTORY
DFSK DFSK
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
ALVIS ALVIS
GOUPIL GOUPIL
CUPRA CUPRA
LEVC LEVC
Se mere
Motor til din bil: vigtigt for udvælgelsen

Motor: driftsprincipper, fejl, reparation og udskiftning

En motor er en af de vigtigste dele på et køretøj. Den er designet til at omdanne termisk energi til mekanisk. Denne del sikrer hjulenes rotation.

Primære typer

Efter brændstoftype:

  • Benzin. Disse motorer antænder den sammenpressede luft-brændstofblanding, ved hjælp af en elektrisk gnist.
  • Diesel. Deres driftsprincipper er baseret på evnen til, at brændstof der bliver sprøjtet ud, selvantænder når det kommer i kontakt med komprimeret luft.

Efter metoden af luftforsyning:

  • Motor med naturlig indsugning. Vakuum i motorens cylinder sikrer luft eller luft-brændstof blandings indførsel.
  • Turboladet. Luft eller luft/brændstofblanding er tilføjet til cylindrene under tryk, som kommer fra en turbolader. Dette er med til at øge motorkraft og ydeevne.

Hoveddele og driftsspecifikationer af motoren

Hoveddelene i en motor er krumtaphus, motor cylinderblokken og dets hoved. Det sidstnævnte har steder til at placere tændrør, såvel som huller til ind- og udtag af luft-brændstofblanding. Disse huller er lukket med ventiler. Et stempel som er forbundet med plejlstænger, bevæger sig indeni cylinderen. Plejlstangen er forbundet med krumtapakslen, som herefter er forbundet med knastakslen ved hjælp af tandrem eller kæde. Knastakslen kontrollerer åbning og lukning af ventiler. Der er et svinghjul på den anden ende af krumtapakslen, drejningsmomentet på denne er overført til hjulene ved hjælp af gearkassen. Bevægelige dele i motoren bliver smurt af olie fra krumtaphuset. For at forhindre indtrængen af olie i forbrændingskammeret, er stemplerne udstyret med specielle ringe og ventilerne med pakninger.

Motor cylinderblokken og dets hoved har specielle huller til påfyldning af kølervæske og olie. Forbindelsen mellem motorblokken og cylinderhovedet er forseglet med en pakning.

Mest almindelige fejl

  • Kulstof aflejringer på cylindervæggene og andre motordele. Disse aflejringer kan forværres af slidte stempelringe eller ventilstamme forseglinger.
  • Slidte dele af cylinder-stemplerne. Dette sker når motoren overophedes, dårlig smøring eller indtrængning af snavs i forbrændingskammeret gennem EGR-ventilen.
  • Brændte stempler. Dette kan ske på grund af et ødelagt kølesystem, brug af benzin med et lavere oktantal, forkert tændingstidspunkt eller brændstoftilførslens fremrykningsvinkel, banken, langtids tænding af gløderør eller indsprøjtningsfejl.
  • Fejl på ventiler. Fejl på disse dele kan ske på grund af revnet tandrem eller kæde.

Påviste metoder til at forlænge motorens levetid

For at sikre lang og effektiv drift af en motorenhed, skal du skifte olie til tiden og skifte olie-, brændstof- og luftfiltre. Benyt kun de væsker der er anbefalet af bilfabrikanten. Når du udskifter motors toppakning, bør du holde dig til at stramme med momentet for skruer med gevind, som er specificeret i de tekniske dokumenter. Når det er koldt, skal du lade motoren varme godt op, inden du kører med høje omdrejninger.

Hvad du bør vide, om at reparere motorer

Mængden af arbejde afhænger af fejltypen. Som regel er det nok at udskifte ødelagte dele som ventiler, hydrauliske ventilløftere og forseglinger.

Et hovedeftersyn på motoren, indebærer at den bliver fuldstændig skilt ad. Dette gør at motoren kan blive rengjort, at udbore cylindre eller at isætte cylinderforinger, såvel som at skifte ventiler og ventilringe. Hvis motorblokken eller hovedet har revner, skal de udskiftes. Hvis der er en revne mellem cylinderblokken og hovedet, skal disse dele returneres. Så snart motoren er samlet igen, skal den justeres og testes på specielle pladser til dette.

Motordoctor.dk: kun kvalitets reservedele til dit køretøj

Du kan altid bestille kvalitets motordele fra os. Vi tilbyder overkommelige priser, utallige tilbud, professionel assistance i valget af dele, såvel som en mulighed for at få gratis fragt.

DISCOUNT PRISER

Stærkt reducerede priser på reservedele fra mange mærker

SIKKER FORSENDELSE

Ordrer med en værdi på 2000 kr., leverer vi gratis

Hurtig levering!

Din bestilling vil blive afsendt så snart så mulig efter modtagelse af betaling

Forsendelsesmetode

Hurtig levering! Du modtager dine bildele få arbejdsdage efter bestillingen.

Motordoctor.dk - Hotline und Support.Motordoctor.dk - Hotline und Support.
Ønskeseddel 0 Registrer
0
Vare(r)
#
0 kr.
Din indkøbsvogn er tom