Vælg en bil til Motor Motor til din bil
Suppler dit søg
1
2
3

Motor
er tilgængelig til 166 bilmærker

Motor til PEUGEOT online butik PEUGEOT
Motor til TOYOTA online butik TOYOTA
Motor til AUDI online butik AUDI
Motor til MERCEDES-BENZ erhverv til lav pris MERCEDES-BENZ
Motor til OPEL erhverv til lav pris OPEL
Motor til CITROËN erhverv til lav pris CITROËN
Motor til SKODA erhverv til lav pris SKODA
Motor RENAULT delekatalog RENAULT
Motor VOLVO delekatalog VOLVO
Motor SUZUKI delekatalog SUZUKI
Motor FIAT delekatalog FIAT
Motor HYUNDAI delekatalog HYUNDAI
SEAT SEAT
MAZDA MAZDA
NISSAN NISSAN
HONDA HONDA
CHEVROLET CHEVROLET
MITSUBISHI MITSUBISHI
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
SAAB SAAB
PORSCHE PORSCHE
SMART SMART
DACIA DACIA
LAND ROVER LAND ROVER
JEEP JEEP
SUBARU SUBARU
MINI MINI
IVECO IVECO
CHRYSLER CHRYSLER
TESLA TESLA
JAGUAR JAGUAR
LEXUS LEXUS
DODGE DODGE
ROVER ROVER
SSANGYONG SSANGYONG
MG MG
DAEWOO DAEWOO
FORD USA FORD USA
LANCIA LANCIA
DAIHATSU DAIHATSU
TRIUMPH TRIUMPH
CADILLAC CADILLAC
LADA LADA
ISUZU ISUZU
DS DS
TALBOT TALBOT
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
ABARTH ABARTH
FERRARI FERRARI
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
MORRIS MORRIS
MASERATI MASERATI
LOTUS LOTUS
AUSTIN AUSTIN
HUMMER HUMMER
NSU NSU
MORGAN MORGAN
BEDFORD BEDFORD
PONTIAC PONTIAC
MAN MAN
INFINITI INFINITI
PIAGGIO PIAGGIO
AUTO UNION AUTO UNION
WARTBURG WARTBURG
TRABANT TRABANT
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
LDV LDV
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
VAUXHALL VAUXHALL
BENTLEY BENTLEY
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
BUICK BUICK
RAM RAM
CUPRA CUPRA
ALPINA ALPINA
DAF DAF
DAIMLER DAIMLER
GMC GMC
ZASTAVA ZASTAVA
MERCURY MERCURY
AC AC
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
BUGATTI BUGATTI
ALPINE ALPINE
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
LINCOLN LINCOLN
CATERHAM CATERHAM
UAZ UAZ
LLOYD LLOYD
ACURA ACURA
GENESIS GENESIS
ARO ARO
BRABUS BRABUS
CHERY CHERY
INNOCENTI INNOCENTI
BARKAS BARKAS
BORGWARD BORGWARD
EBRO EBRO
GAZ GAZ
SANTANA SANTANA
STEYR STEYR
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
ZUENDAPP ZUENDAPP
FSO FSO
PROTON PROTON
HOLDEN HOLDEN
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
GLAS GLAS
MOSKVICH MOSKVICH
MEGA MEGA
PLYMOUTH PLYMOUTH
TVR TVR
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
WESTFIELD WESTFIELD
MARUTI MARUTI
MAHINDRA MAHINDRA
AIXAM AIXAM
BERTONE BERTONE
CARBODIES CARBODIES
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
LIGIER LIGIER
MCLAREN MCLAREN
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
SHELBY SHELBY
UMM UMM
WIESMANN WIESMANN
PUCH PUCH
MAYBACH MAYBACH
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
SCION SCION
KTM KTM
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
GREAT WALL GREAT WALL
CASALINI CASALINI
PININFARINA PININFARINA
LTI LTI
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
ARTEGA ARTEGA
DR DR
THINK THINK
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
HAVAL HAVAL
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
PAGANI PAGANI
MICROCAR MICROCAR
VICTORY VICTORY
DFSK DFSK
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
ALVIS ALVIS
GOUPIL GOUPIL
POLESTAR POLESTAR
LEVC LEVC
Se mere
Motor til din bil: vigtigt for udvælgelsen

Motor: driftsprincipper, fejl, reparation og udskiftning

En motor er en af de vigtigste dele på et køretøj. Den er designet til at omdanne termisk energi til mekanisk. Denne del sikrer hjulenes rotation.

Primære typer

Efter brændstoftype:

  • Benzin. Disse motorer antænder den sammenpressede luft-brændstofblanding, ved hjælp af en elektrisk gnist.
  • Diesel. Deres driftsprincipper er baseret på evnen til, at brændstof der bliver sprøjtet ud, selvantænder når det kommer i kontakt med komprimeret luft.

Efter metoden af luftforsyning:

  • Motor med naturlig indsugning. Vakuum i motorens cylinder sikrer luft eller luft-brændstof blandings indførsel.
  • Turboladet. Luft eller luft/brændstofblanding er tilføjet til cylindrene under tryk, som kommer fra en turbolader. Dette er med til at øge motorkraft og ydeevne.

Hoveddele og driftsspecifikationer af motoren

Hoveddelene i en motor er krumtaphus, motor cylinderblokken og dets hoved. Det sidstnævnte har steder til at placere tændrør, såvel som huller til ind- og udtag af luft-brændstofblanding. Disse huller er lukket med ventiler. Et stempel som er forbundet med plejlstænger, bevæger sig indeni cylinderen. Plejlstangen er forbundet med krumtapakslen, som herefter er forbundet med knastakslen ved hjælp af tandrem eller kæde. Knastakslen kontrollerer åbning og lukning af ventiler. Der er et svinghjul på den anden ende af krumtapakslen, drejningsmomentet på denne er overført til hjulene ved hjælp af gearkassen. Bevægelige dele i motoren bliver smurt af olie fra krumtaphuset. For at forhindre indtrængen af olie i forbrændingskammeret, er stemplerne udstyret med specielle ringe og ventilerne med pakninger.

Motor cylinderblokken og dets hoved har specielle huller til påfyldning af kølervæske og olie. Forbindelsen mellem motorblokken og cylinderhovedet er forseglet med en pakning.

Mest almindelige fejl

  • Kulstof aflejringer på cylindervæggene og andre motordele. Disse aflejringer kan forværres af slidte stempelringe eller ventilstamme forseglinger.
  • Slidte dele af cylinder-stemplerne. Dette sker når motoren overophedes, dårlig smøring eller indtrængning af snavs i forbrændingskammeret gennem EGR-ventilen.
  • Brændte stempler. Dette kan ske på grund af et ødelagt kølesystem, brug af benzin med et lavere oktantal, forkert tændingstidspunkt eller brændstoftilførslens fremrykningsvinkel, banken, langtids tænding af gløderør eller indsprøjtningsfejl.
  • Fejl på ventiler. Fejl på disse dele kan ske på grund af revnet tandrem eller kæde.

Påviste metoder til at forlænge motorens levetid

For at sikre lang og effektiv drift af en motorenhed, skal du skifte olie til tiden og skifte olie-, brændstof- og luftfiltre. Benyt kun de væsker der er anbefalet af bilfabrikanten. Når du udskifter motors toppakning, bør du holde dig til at stramme med momentet for skruer med gevind, som er specificeret i de tekniske dokumenter. Når det er koldt, skal du lade motoren varme godt op, inden du kører med høje omdrejninger.

Hvad du bør vide, om at reparere motorer

Mængden af arbejde afhænger af fejltypen. Som regel er det nok at udskifte ødelagte dele som ventiler, hydrauliske ventilløftere og forseglinger.

Et hovedeftersyn på motoren, indebærer at den bliver fuldstændig skilt ad. Dette gør at motoren kan blive rengjort, at udbore cylindre eller at isætte cylinderforinger, såvel som at skifte ventiler og ventilringe. Hvis motorblokken eller hovedet har revner, skal de udskiftes. Hvis der er en revne mellem cylinderblokken og hovedet, skal disse dele returneres. Så snart motoren er samlet igen, skal den justeres og testes på specielle pladser til dette.

Motordoctor.dk: kun kvalitets reservedele til dit køretøj

Du kan altid bestille kvalitets motordele fra os. Vi tilbyder overkommelige priser, utallige tilbud, professionel assistance i valget af dele, såvel som en mulighed for at få gratis fragt.

Gunstige Priser

Stærkt reducerede priser på reservedele fra mange mærker

SIKKER FORSENDELSE

Ordrer med en værdi på 2000 kr., leverer vi gratis

Hurtig levering!

Din bestilling vil blive afsendt så snart så mulig efter modtagelse af betaling

Forsendelsesmetode

Hurtig levering! UPS, GLS, DHL

Motordoctor.dk - Hotline und Support.Motordoctor.dk - Hotline und Support.
Ønskeseddel 0 Registrer
0
Vare(r)
#
0 kr.
Din indkøbsvogn er tom